Content & Betalt Annoncering til Monto

Kundecase | Monto

Præsentation af casen

Monto er en mega smart udlejningsapp, der forbinder brugere, der ønsker at leje eller udleje ting og sager. Mens Monto havde opnået en vis succes, stod de over for en udfordring på markedsføringsfronten. De ønskede at opnå større eksponering og tiltrække flere downloads til deres app.
monto app billede
monto app billedemonto udlejning

Montos udfordringer

Uden en effektiv markedsføringsstrategi kunne det være svært for Monto at nå ud til deres målgruppe og øge brugernes interesse og engagement. Det var her hvor vi trådte ind i billedet.
monto download

Sådan løste vi det

For at imødekomme Montos udfordringer og opnå resultaterne, udarbejdede vi en omfattende markedsføringsstrategi, der kombinerede brugen af Google Ads og indholdsmarkedsføring. Vi identificerede nøgleområder, der skulle tackles, og sammen med Monto-teamet udviklede vi en plan, der ville nå ud til både potentielle lejere og udlejere.

1. Målgruppeanalyse og segmentering
Vi forstår, at en vellykket markedsføring starter med at kende målgruppen godt. Derfor gennemførte vi en dybdegående målgruppeanalyse for at forstå brugernes behov, præferencer og adfærd. Denne indsigt hjalp os med at segmentere målgruppen og identificere de mest relevante brugersegmenter for Monto-appen. Vi skræddersyede derefter vores annoncer og indholdsstrategier for at appellere til hver af disse segmenter, hvilket øgede chancerne for at tiltrække målrettede brugere til appen.

2. Contentmarkedsføring
Vi udviklede en strategi med relevant og engagerende content, der immødekom brugernes behov og interesser. Gennem content produceret i høj kvalitet, skabte vi værdifuldt indhold, der ikke kun informerede, men også inspirerede brugerne til at tage del i Monto-fællesskabet. Dette hjalp med at gøre Monto anerkendt som en mulig platform inden for udlejningsområdet og styrkede forholdet til brugerne.

3. Google Ads og meta-annoncer
Vi oprettede en Google Ads konto med kampagner og annoncer der viste alle relevante varer til leje på Monto-appen. Dette gjorde det muligt for målgruppen at opdage muligheden for at leje alt fra værktøj og køretøjer til en soundboks og andet festudstyr ved at downloade Monto-appen.

Vi udnyttede også meta-annoncer, hvor vi brugte det content vi havde produceret. Vi lancerede forskellige kampagner for at gøre potentielle udlejere opmærksomme på, at de kunne udleje deres ubrugte værktøj, cykler og andre ting gennem Monto-appen. Dette "demand" og "supply" samspil skabte en synergi, hvor målgruppen både fandt de produkter, de havde brug for, og blev opmærksomme på, at de kunne udleje deres ejendele.Efter den 6-måneders markedsføringsperiode opnåede Monto de bemærkelsesværdige ovenstående resultater. Væksten i app-downloads styrkede Montos brugerbase og udvidede deres rækkevidde på markedet. Samtidig førte den reducerede pris per download til mere effektive og omkostningseffektive kampagner, hvilket bidrog til at øge den generelle eksponering og bevidsthed om Monto på markedet.

Vi er stolte af at have bidraget til Montos succes.
Da vi startede forløbet havde de 1.000 downloads, hvor de ønskede at opnå 1.500 downloads med vores hjælp. I dag har Monto ca. 10.000 downloads af appen. Vi ser frem til at fortsætte vores partnerskab med dem for at opnå endnu større resultater i fremtiden.
Ved at klikke på "Godkend alle cookies" accepterer du, at der gemmes cookies på din enhed for at forbedre webstedsnavigation, analysere webstedsbrug og støtte vores marketingindsats.